En mycket bra dag.

Var nere och testade näbbgäddefisket på hemmaplan och till en början trodde jag att det fortfarande var för tidigt. Det tar ju trots allt ett par dagar för fisken att ta sig upp från Öresund och sprida sig längst kusterna i Blekinge, men där hade jag fel. Jag blev glatt överraskad.

Och det bästa av allt måste nog vara att jag hade hela piren för mig själv. Det är alltid trevligt med sällskap, men nere i Malmö är det så mycket folk som står och trängs att det är väldigt lätt att trassla in dragen i varandras linor. Om jag gjorde något misstag igår, så var det väl att jag inte hade med någon mössa, för det behövdes. Så fort solen gick i moln så var det inte så behagligt längre.

En del av näbbgäddorna följde med hem. De ligger nu i frysen. Några är bortlovade till föräldrarnas vänner, men självklart skall jag också laga när det finns tid. Och jag lovar att förr eller senare publicera resultatet. Ha en bra helg.

/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0