Fredagsgott, slutet gott?


image148

Sesamlax, hovmästarpotatissallad och svarta hickorybönor


Sesamlax sköter sig själv i ugnen och är perfekt när man har mycket annat för sig, vilket jag har haft idag och nu ikväll. Potatissalladen är ett väl beprövat trick som verkligen går hand i hand med fisk oavsett om den är kallrökt, varmrökt eller som nu - bakad i ugn på 175 grader.


Men eftersom jag saknade den rökiga tonen, kändes de svarta bönorna som fått en mjuk smak av hickory, som ett måste.


image151

Fredagsgott som kan blidka den mest kräsne.


Och med dessa små rader säger jag tack för mig. Nu är allt obestämt. Vet inte när jag skriver här igen. Det kan bli om en vecka eller någon månad. Kanske tidigare. Vi får se.


Men den här gången tänker jag inte lova något.


Önskar alla läsare en trevlig decembermånad.



/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0