Bloggtorka...

image138



Ja, jag har ingen riktig inspiration just nu och det som lagas känns inte aktuellt att publicera
. Helgen är förbi och jag sitter här och lyssnar på Snow Patrol. Tillfälligt hemma i Blekinge då föräldrarna varit på begravning i vår huvudstad. Barndomsbyn är höstklädd och jag är faktiskt lite förvånad över hur snabbt det gått. Min domedagsprofetia har inte slagit in. Jag siade en varm höst, men ack så fel jag haft hittills. Att ha fel är mänskligt, att erkänna fel är svälja sin stolthet, men i det här fallet är jag glad att jag hade fel.



image139


Som du ser handlar inte inlägget om någon särskild mat. Bara en ovanligt trevlig söndagskväll. Katta kom på besök och vi lagade lite gott ihop och det slank ner ett och annat glas rödvin.


Med vänner finns det alltid saker att diskutera; planerna för framtiden, Malmö, politik och väder och vind. Att bara umgås, under avslappnade former, som en annan vän till mig kallar det, när vi flyr från vardagens tristess och krav.


Saker vi inte gör tillräckligt ofta då vuxenvärldens alla skyldigheter ständigt hänger över oss. Men det är kvällar som gårdagens, som gör livet värt att leva. Det kan nog de flesta skriva under på....


/Thomas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0