Vegetariskt igen.

image120

Svarta bönor


Det var ett tag sen det lagades vegetariskt, men efter lite tjat från min omgivning så har det nu blivit av igen. Och här ser vi resultatet. Biffar på svarta bönor, serverade med ugnsbakad blomkål och minitomater och pestoslungade haricoverts. Peston blev en variant där jag mortlade pinjenötter och mandlar och rörde ihop med riven parmesan, finhackad färsk persilja och basilika, olivolja och några stänk balsamvinäger. Skippade vitlök, för jag var inte sugen på det.


image121



Men gott var det och det borde finnas lite mer vegetariskt på min blogg, det håller jag med om. Nu är det ju så att jag tidigare skrivit saker som jag av olika anledningar inte publicerat eller tagit tag i, så den här gången håller jag lite lägre profil och säger att det kommer när det kommer helt enkelt.


/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0