Kräftpremiär



Så var sommarens kräftpremiär avklarad. Jumbokräftor av märket ICA. Kräftorna var fantastiskt goda. Det finns egentligen inget att anmärka på. Jag är till och med beredd att bortse från den något falska etiketten på förpackningen, för inte var det här några monsterkräftor. Men det glömde man snabbt. Vi snackar schysst konsistens, lagom sälta och riktig dillsmak. Faktum är att jag nästan blev lite imponerad. Sällan är de så bra. I större sammanhang brukar kräftorna drygas ut med pajer och annat, men vi nöjde oss med vitlöksbröd och ost. Frank Sinatra i bakgrunden och mousserande att dricka till. Nej, varför klaga? Det här gör jag gärna om.

Förövrigt har det inte riktigt blivit som jag tänkt mig med bloggandet. En klassisk kombination av idétorka och tidsbrist tar ut sin rätt. Och så är det med det. 


Innan jag avlutar vill jag påminna dig om årets event i vackra Hällevik:


http://www.helleviktradjazzfestival.se/


Du som vill varva ner med nära och kära, snacka minnen, äta och dricka gott, ackompanjerat av svängigt Tom & Jerry-gung, skall definitivt besöka Hällevik den 7-9 augusti!


/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0