Mixad grill





Släkten kom på besök. Det var en spontan tillställning och en väldigt solig kväll
. Tidigare på dagen så hade jag kokat en glace på tranbär och bergspeppar. Glacen användes till att pensla två olika spett: Jägarbaconlindade äppelklyftor. Chorizo, rödlök och karré.


Tredje spettet bestod av strimlad kycklingfilé som marinerats i citron, dragon, habanero och honung.


Fjärde spettet (som bilden visar) är ungnötslever. Endast penslat med olja, salt och peppar. I bakgrunden skymtar en av äppelklyftorna och till höger om spettet, den tranbärsglaserade karrén.


Glacen är jag väl inte helt nöjd med. Den blev för tunn och smakade inte så mycket som jag hade föreställt mig. Bergspepparn fanns där, men tranbären försvann någonstans på vägen. Jag har olika teorier om vad de berodde på samt vad man kan göra för att förbättra glacen. Men det får bli ett senare projekt.  


Idag är jag ledig och har unnat mig en sovmorgon, för en gångs skull. Just nu är det lite grått ute. Man kanske skulle dra och fiska?


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Eva & Göran

Tack för senast. Vi kan verkligen rekommendera "Mixad Grill". -- Vi fick njuta maten i hemmiljö, annars finner ni Thomas i sommar (2008) i Blekinge hos Lax och Vin på fiskeläget Hällevik. Kan bli en stjärnkrog med denne kock.



2008-07-07

2008-07-07 @ 11:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0