Elände...

image233


Hej, kära läsare. Hoppas ni mår bra i alla fall. Undertecknad har mått bättre. I torsdags kväll runt 22:00 fick jag plötsligt magknip som inte var av denna värld. Jag gick och lade mig och lyckades efter ett x antal glas vatten och lite jämrande somna. Vaknade upp klockan 04:00, frös så jag skakade och mådde illa. På den vägen är det. Vi behöver inte gå in på detaljer, då alla känner till vad magsjuka innebär.


Har legat invirad i en filt, sovit, slökollat på tv, livnärt mig på te, Proviva och små glas med filmjölk.


Idag mår jag bättre, i förhållande till igår, men det är tyvärr inte över ännu. Då personer i min direkta närhet varit sängliggande i dagarna tre, med liknande symptom hoppas jag verkligen att det är nåt skit som går just nu, så jag är återställd om ett par dagar.


Den enda trösten jag finner i det hela är att jag väldigt sällan är sjuk. Kanske 1-2 gånger om året. Jag jämför med de människor som drabbas av alla möjliga åkommor typ mest hela tiden. Problem som delvis är självförvållande då vi sällan tar hälsan på allvar. Och att vi inte är små barn längre gör inte saken bättre. Nu ser inte våra föräldrar till att vi håller oss inne och är sängliggande tills vi är friska. Nej, det skall vi göra själva och det fungerar så där lagom bra.


Tänkte hur som bara ge ifrån mig ett livstecken. Pausen från bloggen lär fortsätta tills jag är frisk och har något vettigt att komma med istället för sådana här klagoramsor.


Ha en bra söndagskväll. Nu ska jag lägga mig ner igen.


/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0