En trevlig kväll..




Här är bilderna från gårdagens knytkalas. Malin o Fredrik bjöd på en fräsch sallad med rostade pinjenötter, vitlökskrutonger och fetaost samt en ostbricka och rödvin. Hur bra som helst. Potatissalladen med rostade sesamfrön och mynta uppskattades. Smaken var annorlunda, men på ett positivt vis. Själv tycker jag att jag hade i för mycket sesamfrön och att den fick tråkig färg.



Avoribollarna fick mest beröm. Fast konsistens och en "traditionell smak". De var väl jag själv mest nöjd med också.




Jordnötsgratängen smakade även den helt ok, men kanel är tyvärr fortfarande en knepig krydda som är lite svår för många att ta till sig i annat än bakverk och efterrätter. Fullkornspastan gjorde att den blev lite för tung. Men som sagt, vad gör man inte i dessa GI-tider? Hälften man känner totalvägrar "vit" pasta, vilket är ok för mig, men allt som ofta ställer till med problem, så man försöker anpassa sig efter majoriteten.




Efterrätten. Här var åsikterna verkligen delade. Maria tyckte att man kunde ha skipat den röda chilin, medans Malin menade att apelsin och chili är en underbar kombination. Att det kunde vara lite mindre chili var vi dock överens om. Fredrik uppskattade bitarna av aprikos men tyckte även att den var lite "isig".  Tyvärr har jag inte införskaffat någon glassmaskin. Är ju inget större fan av efterrätter så det känns liksom inte aktuellt.


Själv blev jag förvånad att den smakade så pass bra, då jag lade ner minst tid på den och mest gjorde den för själva sakens skull.




Nu gjorde yttre omständigheter att tiden inte riktigt räckte till så något knytkalas i ordets rätta betydelse blev det inte, men det var verkligen trevligt.



Maria, Malin och Fredrik har jag inte sett på ett halvår, så det var verkligen på tiden. Trevligt sällskap, musik och dryckjom tackar man inte nej till=)



/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0