Inför midsommar..

        

Enligt tradition så lyser solen med sin frånvaro på midsommarafton. Hur det blir imorgon, ja det återstår att se. Tydligen skall vi som befinner oss i den södra delen av landet ha stört chans till fint väder. Vad det exakt innebär är öppet för tolkning och SMHI är väl inte direkt kända för att vara pålitliga.


Jag hade tänkt göra ett matjessill-test här på bloggen. Det finns ju en rad kända och okända märken, med skiftande kvalité, både i konsistens, sälta, kryddning och pris. Och det är inte alltid självklart att de dyraste sorterna är de bästa.


Nu blir det tyvärr inget test. Kanske låter jag gnällig, men hur man än gör så känns det nästan alltid som att tiden inte räcker till.


Är jag ledig är andra upptagna och tvärtom. Visst känns det igen? Och så är det. Tyvärr...


I år känns det som om alla nära och kära kommer att befinna sig på helt olika platser imorgon. Några är i Oslo, andra i Dalarna, ett sällskap tänker dra till någon sjö mitt ute i den skånska skogen och resterande jobbar. Gammal som jag känner mig, undviker jag helst att bo i tält samt att vara ifrån rinnande vatten etc. Så något firande mitt i naturen kommer inte på tal för min del.


Som tur är kan man slänga ihop en träff, dagarna innan, med några av dem man inte kommer umgås med imorgon och så gjordes det igår.


       

Vänner från Malmö kom på besök. Det vankades tre sorters sill, nypotatis och tillbehör. Bilden föreställer huvudrätten. En gång i tiden tyckte jag att quorn var en mycket angenäm uppfinning. Jag erkänner fortfarande dess egenskaper, men det var mycket längesedan jag själv använde mig av detta gröna alternativ. Det känns väldigt 2001, så att säga. Nostalgi är väl att ta i, men ändå...



Har väl inget mer av intresse att tillägga. Skall återgå till mitt slöa tv-tittande.   


Jag önskar alla läsare en trevlig midsommar. Med lite tur har vi vädrets makter på vår sida.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: gissa!

min förkärlek för qourn är ganska bortblåst med.

nästan så att jag ska börja äta kött i ren protest!



men det var iallafall gott. och sillen ägde ;D

2008-06-29 @ 20:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0