Snittar och sånt...


Räkor är aldrig fel. Marinerade i vitt vin, dijonsenap, örter och mild silverlök är enligt min mening - lyckat.
 



För ett tag sedan var jag hemma hos mina goda vänner och grannar i familjen Pilthammar.  Där bjussades det på musslor som var fantastiskt goda. Jag hade någon form av tanke att försöka återskapa dem, men det förutsätter att man har musslor hemma, vilket jag inte har. Så det fick bli små snittar istället. Det italienska lantbrödet gillar jag. Kavring i all ära, men det funkar inte alltid och vanligt färdigskivat rostbröd är för tunt etc.



Från Vänster: Rostat lantbröd som toppats med vitlök /chilistekt skinka samt äppelchutney. Gin och rosépepparmarinerad matjessill. Omelett på Kvibille cheddar, flädermarinerad  fjordlax, toppat med hyvlad pepparrot.

Om drygt 1 timme får jag svar på ifall gästerna uppskattar mina små kreationer,  innan de beger sig ner till mitt jobb för att äta buffé. Själv är jag ledig och tänker se EM-finalen. Ha en bra kväll.


/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0