Nya kryddor..

image226


 

Jag fick en present med kryddor från Australien, innehållande bland annat bergspeppar. Smaken kan beskrivas som en intensiv, barrig hetta. Jag ser framför mig hur den kommer att sätta piff på vilt och grytor, den kommande hösten. Men nu är det sommar och då får man hitta andra användningsområden.


Bilden (ursäkta den dåliga kvalitén) visar en ny skaldjurscocktail som jag trixade fram innan ikväll. Den är så långt ifrån den klassiska med ärtor och Rodhe Island-dressing man kan komma, hoppas jag.



image227



Det finns tillfällen då nya smakupplevelser blir en besvikelse, men det här var inte ett sådant tillfälle. Det blev jättebra och den kommer att göras om.


Nästa "experiment" hoppas jag kunna utföras på tisdag eller onsdag. Vad sägs om varmrökt horngädda med en grapefrukts-hollandaise och grillad färsk sparris?


Hoppas kan vi alltid.


/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0