Tillbaka!




Hela september gick och jag hann bara med ett inlägg här på Krydderiet. Vi kan väl kalla det för en välförtjänt semester. Nu är det äntligen höst på riktigt. Sommar och sol i all ära enligt vissa, men hösten har sin tjusning som jag inte ämnar försumma.


Jag har lite svårt att tro det själv men det ser faktiskt ut som om det kommer bli lite fiske, trots allt. Hur många gånger har man inte bannat värmen och tjatat om "när hösten kommer skall vi minsann ut och fiska och då bla bla" i all oändlighet.

Sen är det plötsligt december och ett nytt år bakom hörnet. Och vad hände med fisket? Ingenting....


En kompis och jag tog dock saken i egna händer för ett par veckor sedan och besökte piren vid Limhamn. Naiv som jag är glömde jag bort att bara för att det är vindstilla inne i Malmö så behöver det inte vara det ute vid öppna havet. Något vi båda bittert fick erfara.


För dåligt klädda i kombination med att det låg drivor med blåstång vid ytan som fastnade i lina o drag så fort man kastade ut, gjorde att vi avbröt inom en timme.


Idag är dock vädret lite trevligare och jag är riktigt sugen på höstfiske!


Gällande bloggen så är jag även sugen på att dra igång den igen, så nu är vilans tid förbi.


Håll utkik!


/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0