Visst nappar det:)




Nu har fisket varit lyckat tre gånger i rad när vi varit ute. Det är nästan så man kan bli religiös! En dryg timme innan oturen äntligen släppte för Johan stod vi just och diskuterade huruvida man helst ville landa en stor gädda eller en ädelfisk på några kilo, tro det eller ej.


Vi ironiserade över informationssidorna på nätet som enligt oss inte är verklighetsförankrade. Att kunna dra lax från land låter ju trevligt, men inte speciellt sannolikt.


Sen fortsatte fiskandet. Vi rundade en udde, men där var det för långgrunt så vi gick tillbaka till den plats där jag fick min gädda i fredags och Johan tappade en.  


Johan kastar i och det tar bara några sekunder förrän han hojtar till "fan jag har napp!" Sen blir det tyst en sek. Jag undrar om den släppte och Johan vet inte. Plötsligt vakar det och vi ser båda att den är kvar. Han börjar veva in. Jag står beredd jämte med huggkroken. Spöet är knappt böjt och vi tror båda att den lossnat. Snacka om att man blir paff när den närmar sig land och man inser att det inte är en gädda!


När den snor in sig i blåstång får vi båda panik. Antingen kommer linan brista eller så lyckas den vrida sig loss från draget, men Johan lyckas släpa upp den på land!


Johan skiner som en sol. Våra böner har äntligen blivit hörda! Vår effektivitet har ökat med flera hundra procent!


Nu har vi bestämt oss för att fisket under sommaren är ett avslutat kapitel och att höst, vinter och vår är det som gäller här efter.


Ok, skulle man mot all förmodan hamna vid en trolsk liten sjö uppåt landet som erbjuder bra abborrfiske så varför inte, men i så länge vi befinner oss i södra delen, så får sommarfisket stanna som romantiska barndomsminnen.


Ha en bra afton, så höres vi!


/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0