Glad påsk





Glad påsk allihopa! För egen del så blir det en extra glad påsk för i förrgår lossnade det äntligen. Sex gäddor på drygt två timmars fiske. Johan hade äran att landa den första och jag tog den största på 3,6kg. Ni som följer bloggen vet att vår fiskelycka i vanliga fall är som borta med vinden, så det här var i sista stund. Vi var på väg att ge upp. Men nu är självförtroendet tillbaka. Jag tog hem tre och en av dem är bortlovad. Nu blir det paté för hela slanten. Precis som förr=)


Nu skall jag återgå till påskpysslandet. Har precis kokat lag till laxen som skall läggas in. Vi får hoppas att det blir bra.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Glad påsk Thomas och grattis till fångesten:) Nu när du är inne på andra året vad kommer vi ser mer respektive mindre av?

2009-04-09 @ 14:45:25
Postat av: Thomas

Jenny>Tack det samma=) Det där var en bra fråga. Förhoppningsvis mer fisk och skaldjur, mindre kyckling, liquid smoke och chili...vi får väl se...

2009-04-09 @ 17:10:10
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: zebastian

det skulle varit trevligt att se lite mer rätter baserade på alkohol i olika former. Så som vinsåser, flambering & kanske även drinkrecept. Kommer du att recensera några mer brännvinssorter förresten?

2009-04-10 @ 15:18:06
URL: http://politiskfiktion.wordpress.com
Postat av: Thomas

Zebastian> Några drinkrecept lär aldrig komma och gällande vin i sås, så är det smaken och inte alkoholen man är ute efter..och jag har väl aldrig betygasatt sprit (rätta mig om jag har fel)?? =)

2009-04-11 @ 00:32:38
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0