Inför valborg..



Ört och vitlöksbakad forell.


Ryktet om min kameras totala undergång är kanske lite överdrivet, men det skulle inte skada med en ny. Blir förhoppningsvis en sådan i slutet av maj. Nog om det. Forell är en låtsasfisk. I verkligheten handlar det om regnbågen. Du vet den där fisken som odlas i dammar och som förra året hånade Johan och mig. Men skrattar bäst som skrattar sist. Kryddtäcket består av diverse färska örter, vitlök, smör och ströbröd. En klyfta citron och lite gröna ärtor och sen är det klart.


Och med dessa rader önskar jag er en trevlig valborg, trots eldningsförbud och hot om regn.


/Thomas



Kommentarer
Postat av: Peter

Önskar dig detsamma! PS: Aladåben var grymm!!

2009-04-30 @ 17:02:06
Postat av: Thomas

Peter> Trevligt att jag öppnade dina ögon:)

2009-05-05 @ 18:32:35
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0