Lite bilder från påsken.



Den inlagda laxen är jag mycket nöjd med. Konsistensen var mjuk men ändå fast och den smakade friskt av apelsin medans kanelen diskret höll sig i bakgrunden.



Aladåben. Den jävlades lite när jag skulle ta ur den från formen,
men annars är bilden som hämtad ur någon gammal rutig kokbok=)




Och så en bild på den kalla delen av buffén. Från vänster: Carparccio på lax, med basilika och rostade pinjenötter. Italiensk sallad. Lufttorkad skinka. Rostbiff marinerad med färska örter, vitt vin och lime. På fatet i mitten på höger sida ligger de så kallade djävulsäggen och längst ut till höger skymtar Skagenbakelserna.







Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken buffé! Nu är jag riktigt avundsjuk;)

2009-04-13 @ 22:12:14
Postat av: peter

surfade just in hit och gillar vad jag ser. menhur smakar aladåb? jag minns den från hemma hos mormor och då vågade jag inte pröva.

2009-04-14 @ 11:19:52
Postat av: Thomas

Peter> Ja aladåb är väl inte direkt barnmat=) Enklast är väl att säga att den smakar efter hur den är kryddad. Vilket i sig är ett dåligt svar.



Jag föreslår helt enkelt att du lagar en egen alt drar till närmaste chark och se vad de har att erbjuda. Lycka till!!



2009-04-17 @ 18:10:50
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Peter

Jag har nu köpt en liten bit! Skall äta den ikväll:)Återkommer med smakrapport!

2009-04-22 @ 14:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0