Påskafton


Broccolipajen har sin givna plats på buffébordet.



Lagom till självaste påskafton så vaknar jag upp och känner mig förkyld. Ok, det är inte så farligt. Jag har lite ont i halsen och känner mig hängig. Men det kunde vara mycket, mycket värre.

Ikväll blir det en liten buffé. Är mycket förväntansfull på hur den inlagda laxen kommer att smaka. Det blir även en aladåb på näbbgädda, djävulsägg, rostbiff marinerad med färska örter, vitt vin, olivolja och lime. Broccolipaj, Janssons och lite annat.


Kameran är laddad och om bilderna blir ok så blir det ett lite längre inlägg den kommande veckan.


Önskar alla läsare och vänner en trevlig påskafton!


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Fina Milton

Hmm låter jättegott, men vad är djävulsägg?? Låter mer än spännande!! Mamma Milton

2009-04-11 @ 21:53:25
Postat av: Thomas

Fina> Djävulsägg är hårdkokta ägg som man delar och gröper ut gulan på och blandar med t ex fraiche, chili, diverse kryddor osv...

2009-04-12 @ 11:54:41
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0