Den jästa fisken får en chans till.


Ikväll skall vi tydligen äta surströmming igen. Det var ett tag sen. Nu vet jag vad som väntar så jag är inte lika nervös som sist, men jag erkänner att kaxigheten avtar för varje timme som går. Roligt i år, är att jag lyckades övertala en vän att vara med. Övertala är väl kanske fel ord, för hon tackade ja omgående. Men det skall bli spännande och se hur det går. Jag kommer givetvis att erbjuda en plan B om det inte funkar alls. Återkommer de närmaste dagarna med ett längre reportage.


Själv skall jag ställa mig och dona med förberedelserna inför ikväll. Gäddan ligger på tining i kylen och jag hoppas att vädret inte jävlas imorgon för jag hade tänkt varmröka den.


Ha en bra dag.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kan man äta surströmming?! Det luktar skitäckligt!!

2009-08-27 @ 12:15:16
Postat av: Peter

Hahaha. Ännu en grej som jag inte vågat pröva på ännu. Läste precis om när du åt surströmming förrförra året. Mycket intresant.Hur var det denna gång? Smakade det bättre? Vad är bäst för en nybörjare?

2009-08-27 @ 14:18:51
Postat av: Jenny

Du som inte ens skriver under med ditt namn kanske borde läsa vad Thomas har o säga om det hela istället för att gnälla!



Själv tycker jag det jätteroligt att någon faktiskt prövar på=)



2009-08-27 @ 15:06:57
Postat av: Anonym

jamen det luktar ju förjävligt rent ut sagt!

2009-08-27 @ 17:33:24
Postat av: Jenny

Hmm..men blir det inte trevligare för oss alla om man bara slutar haka sig på de som äter mat man själv inte gillar?

2009-08-27 @ 22:35:45
Postat av: Fina Milton

Tommas! Surströmming är bland det nyttigaste en människa kan äta, rent nåringsmääsigt, bra för kroppen. Efter 25 år i Norrland, kan jag fortfarande inte njuta av denna delikatess, men doften för ofelbart tankarna till KALAS!!!

2009-08-29 @ 12:08:56
Postat av: Thomas

Peter> Kul att du är intresserad. Jag skall försöka besvara dina frågor i det kommande inlägget om den kvällen.



Jenny> Du borde också pröva på:) En gång, ingen gång.



Fina> Hehe, ok. Näringsvärdet är kanske inte det första jag skulle använda som argument för att få någon att pröva på. Men jag noterar din information.



Ja suratrömming skall ätas under festliga former:) Definitivt.



2009-08-29 @ 18:07:03
URL: http://www.krydderiet,blogg.se
Postat av: Jenny

Thomas..jag kommer aldrig att våga, ledsen om jag gör dig besviken:(

2009-08-30 @ 20:01:26
Postat av: Thomas

Jenny> Jag respekterar den fria viljan. Hoppas ändå att du någon skall ändra dig:)

2009-08-31 @ 20:07:21
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0