Snart är det dags.


Glöggmarinerad fläskfilé, serverat med krämig blåmögelostsås
samt apelsinsallad med rostad sötmandel


Jag ber om ursäkt för det extremt dåliga uppdaterandet nu i december, men det är mycket som händer i mitt liv just nu. Julstämningen börjar sakta men säkert infinna sig och jag stortrivs i vintervädret=) Bilden ovan är från Lucian den 13 december. Riktigt juliga smaker, utan att man tjatar sönder allt det traditionella.

Det samma gäller med årets lax som i skrivande stund håller på och gravas med Cointreau och Szechuanpeppar. Men självfallet blir det även Jansson, rödbetsallad, flera sorters sill och naturligtvis – skinka. Har även bakat lussekatter och gjort nougat. Hur går det med era förberedelser?  Mycket kvar? Stress?


Nu skall jag fortsätta. Ha en bra dag!


/Thomas

 


Kommentarer
Postat av: Vettä!

Vart får du alla dina fina ideér ifrån? Varför kommer man aldrig på något sådant själv?

2009-12-22 @ 16:33:04
Postat av: Jenny

Hejhej Thomas:) Här är vi nästan klara med allt. Ska bara klä granen. Vi gjorde ingen sill i år utan köper färdig och skinkan struntar vi i efter alla skriverier.



Synd att du inte la upp köttbullsreceptet tidigare för våra är redan gjorda. Men det det blirju fler tillfällen. Kram

2009-12-22 @ 18:04:32
Postat av: Thomas

Jenny> Trevligt att ni börjar få ordning på allt:) Julen är ju en massa "måsten" och självfallet skall man göra det som känns bäst. Har man inte tid, så får man prioritera det som är mest värt och köpa resten. Inget fel med det.



Själv har jag dock delade åsikter gällande skinkan. Det är väldigt viktigt att missförhållanden kommer ut i ljuset. Vi är ju så duktiga på att skryta om den svenska djurhållningen.



Och jag hajar att skinkan för många symboliserar hela julbordet, men listan med rätter som innehåller griskött på julafton kan göras hur lång som helst.. Men jag respekterar ditt val.



Kul att du är nyfiken på curryköttbullarna. Om du/ni gör dem så får du gärna berätta vad du tyckte. Och hörs vi inte innan så får ni ha en jättefin jul. Kram!



2009-12-22 @ 22:50:16
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0