Högsommarvärme


Grillad Sremska serverat med melonsallad


Godafton. Ikväll grillades det igen. Det hör ju sommaren till. Men jag erkänner att jag är duktigt trött på både karré och kyckling. Jag var heller inte sugen på nåt fint nötkött så man får ångest för att man dränker in det i en kraftig marinad.


Korv har inte stått så högt på min lista, de senaste åren. Det är för mycket scoutläger i Guds fria för min smak. Men nu blev det korv i alla fall och dessa är väl av den lite finare sorten. I alla fall när man inte har tillgång till någon saluhall.


Korvarna ifråga är av den serbiska sorten (enligt förpackningen). De har hög sälta och tydlig kryddighet och konsistensen är av den grövre karaktären.


Och när man ändå köper lite "finare" så vill man inte sunka ner det med någon majonäsig potatissallad. Så nu blev det äntligen dags för den där melonsalladen som jag gastade om för ett tag sedan.


Eftersom jag älskar retromat så är en melonsallad perfekt. På 80-talet åt vi en skiva honungsmelon inlindad i skinka. En fräsch melonsallad har alltså anknytning till svunna tider, men med en modern touch.


Och som plus i kanten kommer ruccolan från trädgårdslandet. Majskolven är ett standard tillbehör, men kändes nödvändigt för att göra måltiden lite "matigare".


Krydderiet har varit slumrande de senaste veckorna, som ni har märkt. För tillfället ligger i princip all min fokus på att prestera bra på jobbet. Men den nya kameran motiverar mig och jag känner samma iver som när jag våren 2007 startade upp bloggen.


Och vänner, men framför allt ni "anonyma" som besöker Krydderiet får förhoppningsvis se ett lite mer regelbundet bloggande de kommande veckorna.


Ha en bra kväll!


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Man blir ju inte liite sugen! Vart hittar man dessa skapelser??? Skall omgående pröva vattenmelon i nästa sallad!!

2009-07-02 @ 13:04:14
Postat av: Fina Milton

Jippiiiii!! Ser fram emot mer mysigt från dig!! Fina

2009-07-02 @ 13:06:35
Postat av: Zebastian

Det ser gott ut, tänkte precis fråga hur det blir med bilder från den nya kameran men såg att du hade uppdaterat nu. Ser mycket gott ut.

2009-07-03 @ 13:47:38
Postat av: Thomas

Jenny> på ica supermarket. Japp vattenmelon är riktigt schysst! Berätta vad du tyckte sen!



Fina Milton> Ja nu under min ledighet skall jag uppdatera.



Zebastian> Igår råkade jag tyvärr radera måltiden..var trött och tänkte mig inte för:)



2009-07-05 @ 21:42:01
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0