Just nu..


En summering av läget. I lördags kväll lagades det wienerschnitzel som serverades med potatissallad. Inget märkvärdigt i sig. Maten smakade precis som den skulle och jag tog de där obligatoriska bilderna. Några timmar senare sitter jag vid datorn och lyssnar på musik. Trött som jag är efter jobbpasset så tänker jag inte helt klart och raderar plötsligt bilderna. I efterhand låter det patetiskt att försöka ursäkta sig. Men på riktigt; Jag trodde redan jag lagt in bilderna o tänkte rensa kameran. Och i ungefär samma ögonblick som jag tryckte på "OK" insåg jag mitt misstag.


Sånt händer. Årets midsommar var unik. Vädret var mer än ok. Visst det kom mörka moln och ett och annat duggregn, men ingen av oss kunde minnas senast vädret var så här bra.


Några matbilder i ordets rätta bemärkelse blev tyvärr inte. Lägg märke till hur min lilla burk med wasabisill som "ozze" tar för sig av hamnar i skuggan av de andra burkarna som bland annat erbjöd "auberginesill". Det ultimata vegetariska alternativet. Inledningsbilden symboliserar för mig den där mytomspunna midsommaren. Vädret, naturen och kubbspelandet visar vägen=)


Nu är planen att ta upp en av gäddorna ur frysen och se vad man kan hitta på med den. Vi får se vad som händer. Nu skall jag njuta av min lediga dag.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hur går det med gäddan??

2009-07-16 @ 18:48:53
Postat av: Thomas

Den kommer:)

2009-07-18 @ 20:13:54
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0