Loka lack of passion



Föreställ dig en varm dag. Du blir sugen på något kallt och läskande. Mineralvatten. Du öppnar kylskåpet och häller upp ett stort glas. Men precis när du skall dricka så upptäcker du att det saknas något. Men vad? Isbitar? En skiva citron? Nej något nytt. Plötsligt kommer du på det! Du plockar fram en burk med sambal oelek och...


Vem vet? Kanske var det så det gick till när någon på Loka bestämde sig för att i sommar skall vi dricka mineralvatten med chili i. Och som den miljöförstörare jag är måste jag givetvis testa denna märkliga skapelse. Loka Likes Passion är namnet på det tillfälliga sommarsortimentet som skall släcka vår törst. Red Hot Strawberry skall leverera en söt smak av jordgubbe tillsammans med en het smak av chili. Dessutom är den fri från sötningsmedel och socker.


Jag är i vanliga fall en fan av både frukt i maten och en flitig användare av chili i alla dess former. Men det här var ingen höjdare. Jordgubbssmaken påminner om ett urtuggat Hubba Bubba och den där chilin? Jag känner då ingen. Och tur är väl det, för jag har svårt att förstå vad chili har i kolsyrat vatten o göra överhuvudtaget. Det blir tummen ner.  


Nej jag klarar mig gott med Loka naturell, citron och möjligtvis päron.


Ha en bra dag.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

=) Jag litar på ditt omdömme=) Förresten låter det skitäckligt=)

2009-07-10 @ 15:02:14
Postat av: Thomas

Jenny> Äh du kan väl pröva ändå? Fast det finns en stor risk att du blir besviken:)

2009-07-10 @ 18:27:30
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Peter

Jag drack den innan idag och jag håller med dig. Jordgubssmaken var nästan obefintlig och att påstå att det är chili i den är nästan falsk marknadsföring, tycker jag.



Kul att du kommit igång igen!

2009-07-10 @ 20:49:18
Postat av: Thomas

Peter> Ja den var verkligen en besvikelse, fast jag tror fortfarande att det varit värre om den smakat chili:/

2009-07-11 @ 10:36:51
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Fina Milton

Tacka vet jag vårt underbara kranvatten, kylt med gurkskivor i...

2009-07-11 @ 17:22:28
Postat av: Thomas

Fina> Ja vanligt isvatten från Hällevik är mer än ok, men tyvärr har jag aldrig förstått tjusningen med gurkskivor?

2009-07-13 @ 18:37:50
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0