Inför midsommar...



Godafton. Idag köpte jag äntligen en ny kamera. Drog till El-giganten i Kristianstad och hittade vad jag sökte. Invigde den innan med den här lilla pannacottan på rökt och gravad lax. Allt känns redan mycket bättre. Så pass bra att jag svängde ihop en wasabisill till knytkalaset imorgon.

Förövrigt känns allt bra. Jag jobbar för tredje sommaren i rad nere på Lax & Vin och ser fram emot en bra säsong.


Kryddlandet börjar likna något. Basilika, mynta, timjan och oregano växer så det knakar i det blandade vädret. Som en bonus har pepparroten kommit tillbaka och ploppar upp lite här och där i trädgården.


Havsfisket är nu över men vi har våra sjöar och förlitar oss på dem. Längtar redan till nästa tur.


Tyvärr verkar vädret bli lika instabilt imorgon som det var förra året. För att inte säga, som der alltid är på midsommarafton. Man får göra det bästa av situationen ändå.


Önskar alla läsare ett riktigt trevligt firande imorgon, vart ni än befinner er. Självfallet tar jag med min nya kamera och ser vad man kan dokumentera.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Glad midsommar Thomas!

2009-06-18 @ 22:51:48
Postat av: Fina Milton

En riktigt fin midsommar önskar jag dig!!!!! Fina

2009-06-18 @ 23:55:35
Postat av: Thomas

Jenny,Fina> Det samma till er båda!

2009-06-19 @ 09:54:52
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har du inte semestrat färdigt snart=)

2009-06-30 @ 14:12:03
Postat av: Thomas

Jenny> Både jag och nej:)

2009-07-01 @ 21:51:06
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0