29 år och fortsättningen..


Helstekt entrecôte serverat med råstekta jordärtskockor, sparristoppar
samt rökt chilismör



Min första dag som 29-åring firades på det här viset. En afton helt i min smak. Passar även på att tacka alla vänner och bekanta som på ett eller annat sätt gratulerat mig. Det har varit mycket uppskattat skall ni veta.




Jaha. Här nere kom vintern och stannade ungefär två veckor. Det obligatoriska kaoset uteblev och kanske har vi i söder lärt oss en läxa från vintrarna som varit? Det var i alla fall sagolikt vackert ute, så länge det varade.


Nu ser man försiktigt framåt mot den kommande fiskesäsongen. Hörde på nyheterna om något förslag för att bevara gäddan i Östersjön. Sportfiskare skall max få ta upp tre gäddor per gång, samt sätta tillbaka de av storlek större.


Tänk vad roligt det hade varit om man landat tre gäddor varje gång man varit ute. En lyx jag och mina fiskekumpaner endast kunde unna oss som barn. Och de seriösa sportfiskarna (de som köper utrustning för flera tusen per år), de släpper i princip alltid i fångsten. I synnerhet om det handlar om storgäddan. Så man kan väl säga att lagförslaget redan följs, vilket är bra.

Vi hörs!


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Får man någon gång komma på middag hos dig=)

2009-03-11 @ 10:33:39
Postat av: pia

tjabba, är inttresserad av ditt rökta chilismör!! recept, tack!!!

2009-03-11 @ 23:15:32
Postat av: Fina Milton

Så bra med ide för skockor.. Jag har trädgården full. Du får mer än gärna komma och hämta. Färskare kan de ju inte bli. Kram!! Fina

2009-03-14 @ 22:24:53
Postat av: Thomas

Fina> Tack så mycket det gör jag så gärna. Jordärtskockor grymt underskattade!



2009-03-17 @ 21:07:02
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0