Fiskepremiär..


Hällaryd, Karlshamn. Johan spanar in min jigg.


Igår så åkte fiskeprylarna äntligen fram. Bortsett från en gädda som behagade följa min abborre-immitation (den som syns på bilden framför Johan) in till kajkanten vid Elleholm så kändes det som om fiskarna fortfarande låg i dvala.

Fast ni skall veta att bara synen av gäddan fick oss att vakna till liv. Nu vet vi ju att de är där och så fort vädret kan bestämma sig så bär det av igen.





Elleholms badplats. Mörka, regntunga moln...


Vädret var som sagt väldigt märkligt igår. Solen sken, men vi hann knappt kliva ur bilen och kasta ut innan mörka regnmoln blåste in och stannade rakt ovanför våra huvuden.


Sternö, Karlshamn. Här lös solen..i en timme..




På väg hem. Nu var man allt glad att man satt i bilen.

Mitt på dagen så började det att hagla och på vägen hem var det svårt att tro att man bara ett par timmar tidigare nästan tänkte ta av sig mössan.  



Öppnade mina ögon 06:00  och möttes av följande syn ute. Är det inte typiskt? Så vår resa till Rögle eller Häckeberga är inställd.  Typiskt.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilket galet väder!! Synd att ni inte fick något!!

2009-03-24 @ 23:12:16
Postat av: Thomas

Ja man kallar det för aprilväder af en anledning:/ Men tro mig, det blir fler färder!!

2009-03-29 @ 01:53:50
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0