Födelsedagsfirande


Rosmarinklappat lamm, serverat med rostade rotfrukter och portvinskaramell



Så var det dags att fylla år igen. På tisdag påbörjar jag mitt 29:onde levnadsår. Tisdagar är väl en liten halvtaskig dag att firas på så det blev en liten tjuvstart igår kväll.


Förrätten (bilden nedan) är en pannacotta på rökt ål med ett litet "täcke" av wasabi och vitt vin. Den serverades med en västerbottenpinne. Överraskande lyckat, om jag får säga det själv. Kommer definitivt att göra om den.





Förövrigt är väl åldern 29 inte speciellt märkvärdig? Ok jag får väl lite ångest, det erkänner jag. Jag är fortfarande ung, men tillräckligt gammal för att kunna se tillbaka och konstatera att det är t ex 15 år sedan vissa saker hände som betytt mycket både i världen och på det personliga planet. Vi får väl se hur det går.


Idag har jag kollat på Vasaloppet och saknat vintern som kom på ett litet besök för någon vecka sedan. Nu tänkte jag bege mig ut på en promenad och fundera på vad som skall ske med paketet med viltfärs (hjort och vildsvin) som ligger i kylskåpet.


Ha en bra söndag.


/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

GRATTIS i förskott!!!

2009-03-01 @ 20:00:08
Postat av: Thomas

Jenny> Tackar:) Hur gick det med Marengon???

2009-03-01 @ 22:15:08
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Fina Milton

GRATTIS på födelsedagen!!! Tack för en fin blogg, så kul att läsa och titta på, snålvattnet rinner....

2009-03-01 @ 23:47:28
Postat av: Thomas

Fina Milton> Tack så mycket:)

2009-03-02 @ 13:23:59
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hejigen! Det gick jättebra! Hade bara bröd och sallad till. Tack flr tipset!!

2009-03-03 @ 12:34:07
Postat av: Jakon

grattis i efterskott!!

2009-03-09 @ 16:10:38
Postat av: zebastian

vad kul att du kör med wasabi, ser gärna fler recept innehållandes denna gåva från himmeln

2009-03-09 @ 20:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0