Kylskåpsrensning..


Prosciuttolindad fläskfilé fylld med färskost och limebasilika,
serverat med äpple och paprikarelish samt bakad potatis.



Den här lunchrestauranginspirerade rätten är resultatet av gårdagens kylskåpsrensning. Det fanns en liten bit fläskfilé kvar och även om det hade varit en vacker försommarkväll så kändes det liksom lite overkill att dra fram grillen.


Hade även en kruka med lite halvvissen limebasilika. Den hackade jag och blandade med ett lite färskost (som även den hade sett sina bästa dagar).


Relish på burk hade jag ingen och varför köpa sådan när man enkelt gör sin egen? En stor röd paprika strimlades och frästes tillsammans med ett tärnat äpple. Lite vitt vin och en skvätt med inte allt för söt äppeljuice fick koka in. Sen fick stavmixern göra resten av jobbet. Smakade av med vitlök, ättika, salt och peppar.


Helt ok för att vara en blåsig och regnig vardagskväll. Tyvärr är vädret lika värdelöst idag och enligt SMHI så ser morgondagen lika otrevlig ut.


Hoppas vännerna i Paris både får bättre tur med vädret och en trevlig semester.  Se nu till att leta er in i staden på jakt efter inhemska delikatesser och strunta i snabbhaken.

/Thomas




Kommentarer
Postat av: zebastian

du kan få komma hit och rensa i mitt kylskåp om du vill, fast jag har nog inte likadanna råvaror ;)

2009-05-09 @ 13:43:25
Postat av: Peter

Thanx för tips om fiskesidan! Nu är frysen full med näbbgäddor. Jag vågar inte göra aladob, men skall pröva panera o steka!



Stannar förbi dåochdå, här för att se om när ditt nya recept på världens roligaste fisk att fiska kommer:)



Kom igen nu!!!

2009-05-11 @ 00:10:00
Postat av: Thomas

Zebastian> Hmm..jag tror jag passar...



Peter> Grattis till fiskelyckan. Vart håller du till? Jag skall försöka ta tag i receptet nu under veckan. Håll ut:)



2009-05-11 @ 11:30:32
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0