Jazzfestivalen 2010

Godeftermiddag. Hur var jazzfestivalen i år? Jo den var i det stora hela lyckad. För min del drog den igång på fredagen. Malin & co kom till Hällevik runt femsnåret och vi gjorde grillspett på halloumi, svampinjoner, paprika och tomater. Det låter kanske i enklaste laget, men tillsammans med den ljumma potatissalladen, med äpple och kapris, örter från trådgården och citronolivolja så blev det en måltid värdig en konung=)

 

 

Kvällen värmdes upp med lite kortspelade och Billy Holiday innan vi gav oss ner på byn. Vi hamnade på Dagmars Hamnkrog där det var full rulle och Malin och Malin jazzade loss ordentligt.

 

 

Som vanligt träffar många bekanta ansikten. Barndomskompisar, deras småsyskon som nu är vuxna, barndomskompisarnas föräldrar och gamla lärare.

 

 


 

Årets miss var pauserna mellan spelningarna. Om jag har förstått tanken rätt så ville man att folk skulle ha chansen att hinna flytta sig mellan de olika serveringarna, men en timmes paus var väl och ta i? Jazz är jazz (enligt mig) och tradjazzen i sig är ganska enformig. Det spelar inte så stor roll vart man är. Det är inte som på Hultsfred eller Roskilde där man tvingas välja om man skall se Kent eller Iron Maiden, The Streets eller Hives. Men det är min åsikt. Detta gjorde även att lördagens midnattsjammande inte blev helt lyckat, har jag fått höra, då det var svårt att få ihop musiker då banden fortfarande spelade.

 

Men i sin helhet var det lyckat. Det är alltid kul att se barndomsbyn leva upp och ännu trevligare när vädret är ok. Lördagen hotade regnet mer eller mindre hela dagen och kvällen, men bortsett från några små skurar så var det torrt.

 

/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad mysigt det ser ut:) Jazz är inte riktigt min grej, men så som du beskriver den där kvällen så verkar det ju riktigt party!!

Kraam

2010-08-22 @ 19:40:25
Postat av: Thomas

Jenny> Jadå, det var en alldeles förträfflig afton=)

2010-08-23 @ 12:48:52
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0