Dan före dan

Utanför mitt fönster just nu..inget regn i sikte..som tur är:)


Godmorgon på er o hur har det gått? Idag måste allt bli klart. Jag ska göra Janssons, julskinka och ej att förglömma - grisatassarna som ligger i kylen o väntar. Hörde på radion igår med vår topp 20 (har jag rätt?) lista med julbordsfavoriter och där fanns (föga förvånande) grisfötterna inte ens med. Vad jag själv tycker om dem, det återstår att se.


Sen bär det av till stan för att inhandla de sista julklapparna. Om man nu kan ta sig in. Det snöar ju rätt ordentligt just nu. Så ta det nu lugnt, ni som skall resa långt för att fira jul, eller  ni som stressar omkring så man skall kunna slappna av ikväll. Nej, nu drar vi igång.

Höres senare.

/Thomas

Kommentarer
Postat av: Jenny

Idag håller jag mig inne, lika bra det;) Hur går det med grisfossingarna??

2010-12-23 @ 10:51:31
Postat av: Anna

Hur mycket snö är det hos er? Hört att det kaosar ordentligt??! Mitt julbord känns ganska ynkligt, eller ja, har ju gjort västerbottenpaj, svamppaj, rödbetssallad och köttbullar med spiskummin i fast inte på lammfärs. Resten har vi köpt färdigt:/

2010-12-23 @ 21:28:23
Postat av: Thomas

Jenny> Det skulle jag oxå gjort igår men det blev inte så, tog typ 35 min att skotta loss bilen och sen snigelfart in till stan:) Grisatassarna ser bra ut än länge, nu gäller det att få ur dem ur formen osv, men det skall nog gå bra. God jul=)

2010-12-24 @ 12:35:49
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Thomas

Anna> Svårt att säga..det har ju varit hård vind så det har bildats en hel del mäktiga drivor, men jag skulle tippa på en 40 cm på planmarken på sina håll...tydligen har vissa ställen i Blekinge mer snö än sälen..Eringsboda har nog en 80cm nu skulle jag tro.



Vaddå det är väl inget fel på ert julbord? Det finns ingen lag som säger att man måste ha 30 olika rätter och att allt måste lagas från grunden:)



2010-12-24 @ 12:39:25
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0