Fredagens jultema

Lågtempererat sidfläsk serverat med fänkålssymfoni

samt smörstekta rotfrukter.



Jag vågar kalla det här för en modern julig anrättning. En lyckad sådan. Idén föddes under veckan. Jag fastnade för chefens marinad till revbensspjällen. Senap och kanel, låter kanske som en märklig kombination men det är jättegott. Därför var jag tvungen att pröva den på färskt sidfläsk, vilket visade sig vara ett vinnande koncept. Precis som att tillaga det på låg värme. Mörare kött får man leta efter. Är du intresserad av att pröva det här hemma så mejla mig för recept,  alt skriv en kommentar + din mejl så ordnar jag resten. Är lite stressad idag då jag skall göra en biff Stroganoff och Janssons. Ha en soft söndag:)

 

/Thomas

 





Kommentarer
Postat av: Fina Milton

Oj, vad jag är imponerad av din matlagning!! Fänkålssymfoni låter jättegott....får man be om recept?? Kram Fina

2010-12-19 @ 16:21:16
Postat av: Thomas

Fina> Tack tack och det var riktigt gott. Mejlar dig snarast:) Kram

2010-12-19 @ 20:24:28
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Peter

Sign me up!!

2010-12-19 @ 21:59:18
Postat av: Thomas

Peter> Ordnar det!

2010-12-20 @ 16:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0