Gott nytt år!!



Årets nästsista dag och det är väl på sin plats att summera året som varit. Krydderiet har ju under längre perioder legat på is, men det är inte alltid lätt att ha humöret uppe när man är långtidsarbetslös och knappt har några pengar att röra sig med o s v, vilket jag hoppas ni har förståelse för. Men nu har det äntligen lossnat och med det kommer också inspirationen och orken att trixa i köket för skojs skull.

 

Jag har haft en bra ”minisemester” nu och hunnit göra och träffa de flesta, vilket varvats med vinterpromenader, filmkvällar en och annan sovmorgon samt rent nöje. På juldagen hade Emelie och Jens (bilderna ovanför) ett trevligt kalas. Och i förrgår tittade Julia förbi (bilderna nedanför). Jag bjöd på en asiatisk sallad på den inlagda laxen med lime, ingefära och chili.  Detta följdes av rullader på lövbiff fyllda med chevre, örter samt knaperstekt salami som serverades tillsammans med kantarellsås och friterade potatisklyftor. Ett lyckat break från julmaten, med andra ord.

 

 

Och det här blir det sista inlägget på Krydderiet 2010. Imorgon är jag helt arbetsbefriad och kommer endast att deltaga som gäst. Är jättenyfiken på menyn och kameran är tömd och ligger på laddning, så vi får se vad det bär hän. Så gott nytt år på er. Var rädda om öron, ögon och fingrar och drick hellre Champagnen till middagen istället för i en kladdig plastmugg som kramas om av iskalla fingrar vid tolvslaget=)

 

Hade gött så syns vi nästa 2011

 

Hälsningar

 

/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gott nytt år Thomas:) Hoppas det blir trevligt imorgon kväll. Vi skall äta fläskfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Jag tycker möjligen att fläskfilé är lite kliché, men nu är det bestämt:)



Dom där lövbiffarna är mer tilltalande i min värld. Och förresten, har för mig att du i ett mejl för ett tag sen skrev att du kommer släppa kommentatorfunktionen fri efter nyår?



Men gott nytt år på dig, vännen och hoppas 2011 blir ett bra år. Kraam

2010-12-30 @ 20:46:29
Postat av: Vettä!

GOTT NYTT ÅR!

2010-12-30 @ 22:29:24
Postat av: Anna

Gott nytt år:) Önskar dig lycka till med allt:) Kram

2010-12-31 @ 13:58:40
Postat av: Gott nutt år Thomas!

2010-12-31 @ 14:34:18
Postat av: Gott nutt år Thomas!

2010-12-31 @ 14:34:22
Postat av: Hobbiten

Nu blev det fel. Gott nytt år skulle det stå och inget annat. De där dolmarna borde du lägga upp recept på ju, de vill man ju pröva.

2010-12-31 @ 14:35:52
Postat av: Thomas

Jenny> Gott nytt på er oxå. Vaddå det är inget fel med fläskfilé ju. Lövbiff känns oxå basic, men det blir ju lyxigt om man kombinerar det med andra råvaror. Och potatisgratäng kan aldrig vara fel:)



Ang att släppa förhandsgranskningen så är jag delad. Visst, det spar en massa tid för mig för jag behöver inte logga in varje gång jag skall se ifall någon har skrivit, men genom förhandsgranskningen så slipper de där tråkiga kommentarerna. Vi kan ev göra ett test men funkar det inte så lägger vi ner.



Men Hade bäst ikväll och lycka till med maten. Kram:)



Vettä!> GOTT NYTT ÅR PÅ DIG MED!



Anna> Dt samma, hoppas er kväll oxå blir lyckad. Kram:)



Hobbiten> Gott nytt till dig med. Jo rulladerna kan jag säkert lägga upp här alt att du ger mig din mejl så skickar jag till dig. Den syns inte i kommentatorsfältet och jag avslöjar inte vem du är. Ha en trevlig afton.

2010-12-31 @ 15:48:57
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Hobbiten

Jag måste fråga, är det på grund av mig som kommentarerna måste godkännas innan?

2011-01-02 @ 09:16:33
Postat av: Thomas

Hehe, nejdå. Det här skulle man kunna skriva spaltmetrar om, men jag skall fatta mig någorlunda kort. Från början var bloggen endast tänkt att hjälpa mig när jag söker jobb. En chans för blivande arbetsgivare att se vad jag kan prestera.



Det är också därför som både kompisar och min kära mor avrått mig från att skriva om politik och samhällsklimatet. Arbetsgivaren behöver inte ha reda på vad jag tycker privat i olika frågor, bara vad jag kan laga (därför startade jag den andra bloggen).



Nu för tiden så följer både släkt o vänner samt ”okända” Krydderiet och jag försöker (hoppas jag) ha det så öppet som möjligt.



Som jag ser det så kan man antingen skriva något positivt, är man kritisk till en maträtt, så skriv då varför istället för att bara gnälla. Saknas det något grönt? Är det för mycket chili? Fixar man inte ovanstående så behöver man inte kommentera alls. Jag har helt enkelt tröttnat på personangrepp och dem som anonymt skriver att mina läsare är dumma i huvudet om de tänker äta surströmming osv. Jag menar, man följer en tv-serie, men det betyder inte att alla avsnitt är lika underhållande och om nu serien enbart skapar irritation och huvudvärk - byt kanal!! Svårare än så är det inte=)



Ungefär så skulle man kunna summera det.

2011-01-02 @ 13:12:12
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Hobbiten

måste erkänna att jag håller med dig. Men hur gör man om man vill ha adressen till den andra bloggen?

2011-01-02 @ 14:42:09
Postat av: Peter

Gott nytt år Thomas! Vad blev det för nyårskrubb? Vi åt ripa;) Så jävla gott;)

2011-01-02 @ 16:07:05
Postat av: Thomas

Hobbiten> Ge mig din mejl så ordnar vi det. Bollen ligger nu i dina händer.



Peter> Dt samma!! Coolt med ripa?!! Vad hade ni till? Jag har inte ätit fjällfågel sen Jukkasjärvi:)



Jag ämnar återkomma ang nyårsfirandet 2010.

2011-01-02 @ 18:56:50
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Fina Milton

Väntar med spänning...Gott Nytt År Thomas!!!!

2011-01-06 @ 01:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0