Tema jul: Julbord nr 1

Dukat och klart nu kan gästerna komma:)


Idag har det varit fart på jobb. Det var dags för julbordet. Vi har haft en 320+ ätande så det har varit full rulle i princip hela tiden. Feedbacken har till 99,9% varit positiv. Det blir ju så att alla (så även du) har sin personliga uppfattning om vad som skall serveras på julbordet, så det säger sig själv att man kan inte blidka varenda kotte till 100%, därmed inte sagt att någon lämnade matsalen hungrig eller besviken för man kan kunde kalasa på

 

  • Tre sorters sill
  • Kallrökt lax
  • Ägghalvor med räkor och majonäs
  • Julskinka
  • Rökt korv
  • Leverpastej
  • Rödbetssallad
  • Mimosasallad
  • Potatissallad
  • Italiensk sallad på färsk rödkål
  • Janssons
  • Köttbullar
  • Prinskorv
  • Revbensspjäll
  • Brunkål
  • Hembakat bröd, Stureost och brie
  • Ris ala Malta med hallonsås
  • Blandade chokladpraliner
  • Julmust eller julöl
  • Glögg

En lång dag är snart över och vi tar en välförtjänt paus.

 

Självklart är man lite nervös på morgonkvisten, för det är lätt att glömma något och det är mycket som kan gå snett när man lagar och serverar i den här volymen och därför känns det så skönt när dagen är över och man är lika glad och nöjd som trött. Och trött är jag så det blir en tv-kväll och julstök i köket får vänta till helgen. Nu skall jag inta sofflocket. Hade gött!

 

/Thomas


Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser ju jättefint ut, annat än på mitt jobb. Vi har bara fått några sunkiga lussebullar o pepparkakor:/

2010-12-18 @ 21:19:11
Postat av: vettä!

Tjenatjena!!

2010-12-18 @ 23:25:43
Postat av: Thomas

Anna> Japp allt är relativt, tyvärr. Hur går det annars med allt?



Vettä> Hej på dig själv, allt väl??

2010-12-19 @ 20:19:44
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är bara bra med mig. Känner mig lite stressad för det är mycket kvar o fixa till fredagen, hur är det själv?

2010-12-19 @ 22:40:45
Postat av: Thomas

Anna> Ja så är det nog för de flesta, så även för undertecknad. Skall bjuda på biff stroganoff ikväll och just nu håller jag på och lägga in lax. Vad skall du/ni ha?

2010-12-20 @ 16:22:58
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0