Chicken fried..



Jänkarna kallar tillagningsmetoden för ”chicken fried”. Själv tänker jag på det kinesiska kökets ”fyra små rätter” som hittat en plats i den skandinaviska kostcirkeln. Friterat fläskkött, friterade jätteräkor och sötsur sås är retro och därmed anpassat för Krydderiets värderingar. Det här är vanligt färskt sidfläsk, vänt i en blandning av mjöl, vitlökspulver, ingefära, cayenne, salt och peppar. Därefter är de doppade i vispat ägg och sedan enbart i vetemjöl. Väl avrunna på hushållspapper, ett par klyftor citron och en klick gräddfil sen är det klart. Snabbt och enkelt, precis som det skall vara.

Ha en bra kväll:)


/Thomas

 




Kommentarer
Postat av: Jenny

God fortsättning och allt sånt där:) Hoppas allr är bra med dig. Nu blev jag sugen på kinamat bara för det:) Kramar

2010-01-12 @ 21:28:27
Postat av: Thomas

Jenny> Det samma. Allt lugnt här, själv? Har du varit på semester? Kram

2010-01-13 @ 10:32:34
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Peter

Haha jag köpte scampi och gjorde som ovan. Första omgången brände jag och andra hade jag i för mycket cayenne, men den tredje blev bra! Thanx för tipset!

2010-01-14 @ 09:31:36
Postat av: Fina Milton

Ljuvliga Agusta...sååå gött

2010-01-14 @ 11:45:15
Postat av: Jenny

Thomas> Jo det är bra nu. Ingen semester, mest en massa strul:( Men nu har är jag tillbaka igen:)

2010-01-14 @ 12:42:25
Postat av: Thomas

Peter> Det blir inte alltid som man tänkt sig, men schysst att det funkade till sist.



Fina> Där är vi helt överens:)



Jenny> Ok, hoppas det ordnar sig, vad det än är då.



2010-01-14 @ 18:41:56
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0