Tack för senast.


Godafton. Jag vill passa på att tacka alla vänner som gjorde mitt 30-årsfirande riktigt lyckat. Tack för uppvaktning och alla fina presenter. Och en extra kram till Malin o Fredrik som hjälpte till med lite praktiska detaljer och underlättade lördagseftermiddagen. Kameran var givetvis med och hela kvällen är dokumenterad. Skall gå igenom bilderna nu under och se vad man kan visa här. Under tiden så får ni nöja er med en presentation av buffén jag bjussade på=)

 
Födelsedagsbuffé 2010:


 Kycklinglårfilé, Kycklingbröst marinerat i vitt vin, örter, citroncest, vitlök och honung


 Mango och ananasglacerad qourn


 Heta köttbullar, smaksatta med röd curry, lime och ingefära

 
Heta jordnötsbiffar

 
Sallad på Röd quinoa och rostade grönsaker samt soltorkade tomater

 
Sallad på brytbönor, smaksatt med rostade sesamfrön, sesamolja, kapris,


balsamico och lönnsirap

 
Kikärtsdipp

 
Tomat och timjanrelish

 
Dillkräm

 
Grönsallad

 
Lingonparfait och kolaflarn

 
Vitt vin

 

Maten föll alla i smaken då nästan allt gick åt, vilket gör mig glad. Det är alltid roligt att leka i köket och ännu roligare när gästerna tar om och är nöjda=) Så tack än en gång för en jättetrevlig kväll och på återseende.

Vi hörs under veckan.

 

/Thomas

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ey börjar inte vintern försvinna i skåne? Och hoppas att du fattar att du får mejla fler recept till mig:)

2010-03-09 @ 10:01:55
Postat av: Thomas

Jenny> Tyvärr så är det tö. Om du undrar gällande fotot så är det taget i slutet av februari. Men nej jag skall egentligen inte klaga för sån här vinter har vi inte haft på år.



Självklart mejlar jag över recepten. Du kan väl ratta ner vad/vilka du är ute efter.



2010-03-09 @ 15:40:19
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Vettä!

dom där jordnötsbiffarna är jag nyfiken på. recept plz!!

2010-03-10 @ 08:13:07
Postat av: Thomas

Vettä!> Inga problem. Skickat o klart!

2010-03-14 @ 22:37:57
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0