Paus

Jakt efter höstgädda...



Goddagens. Hoppas allt är bra med er i höstrusket. Jag är nu inne på min tredje jobbvecka, kom hem för en halvtimme sen o har precis gjort mina första betalningar via internetbanken. Kalla mig bakåtsträvare, men jag gillar personlig kontakt plus att jag inte riktigt litar på säkerheten med elektroniska överföringar. Men som min sits är just nu så är internetbanken ett nödvändigt ont. Men nog om det. Jag börjar komma i form på min arbetsplats och få rutin på det hela. Vi kör dagens samt pasta som alternativ och salladsbuffé. Sen finns det alltid hamburgare, korv med bröd och potatismos för den som hellre vill ha det. Visst suckar man när mobilen börjar tuta 05:30 och vill ligga kvar men när man väl är på plats går tiden otroligt snabbt.

 

Det är skönt att vara igång igen och att lite kosing rullar in på kontot. Krydderiet kommer ta semester ett tag, för jag är för trött om kvällarna för att göra något seriöst vid spisen och när tiden väl finns så kommer jag antingen fiska eller dra ner till Malmö för att umgås med dem man inte träffar så mycket sen jag drog från Limhamnen. Och Krydderiet skall ju först och främst handla om matlagning och inte vardagliga betraktelser, så det är som det är just nu. Jag samlar nya krafter till jul och semestern då det lär bli exotiska inslag på julbordet=)

 

Hade bra så länge.

 

/Thomas


Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis till jobb och till det fiskelyckan;) Vad lagar du för gott på jobbet då? Och varför måste kommentarerna godkännas innan de publiceras? Får du mycket skräppost?! Kraam

2010-11-02 @ 16:24:45
Postat av: Thomas

Jenny> Tackar tackar=) Idag blev det skärgårdsgratäng o dagens pasta var fläskfilé. Igår var det köttgryta o imorgon blir det kroppkakor <---riktigt old school=)



Jag använder inte datorn så mycket så det blir bäst så. Hoppas allt är bra med dig. Kram

2010-11-02 @ 17:21:06
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kroppkakor har jag inte ätit sen dagis!! Vad är skärgårdgratäng då? Orkar du mejla?

2010-11-02 @ 19:31:06
Postat av: Thomas

Jenny> Ja det är ett par sen sist för mig med, så det var efterlängtat och de blev riktigt goda=) Skärgårdsgratängen är fiskgratäng på lax. Självklart mejlar jag recept. Sagt och gjort!

2010-11-03 @ 15:07:56
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: fina milton

Hej! Var finns du nu? Var jobbar du?? Kram Fina

2010-11-03 @ 19:04:50
Postat av: Anna

Passar oxå på att säga grattis. Ser fram emot dina julrecept och så länge nöjer jag mig med dina vardagsbetraktelser på andra bloggen;)

2010-11-03 @ 19:53:13
Postat av: Thomas

Fina> Jag jobbar i personalrestaurangen i TitanX, så jag är på hemmaplan. Kram på dig med.



Anna> Thanx. Du får hålla utkik här oxå:)

2010-11-05 @ 14:31:31
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Peter

Vilken stämningsfull bild, vart är den tagen o fick ni någon fisk?? Ha en trevlig helg, broder

2010-11-06 @ 12:24:35
Postat av: Thomas

Peter> Bilden är tagen vid Sternö, Karlshamn. Den här gången blev det inget. Har märkt att det hugger bäst när det blåser och är soligt, iaf under hösten.

2010-11-07 @ 17:34:30
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tackar för receptet, det var jättegott. Hoppas allt är fint med dig=) kraam

2010-11-10 @ 18:38:30
Postat av: Thomas

Jenny> Det var så lite så, kul att du gillar det. Jodå allt är bra med mig, dt är ju helg på g:) Addar dig på min msn, känns b och konversera via bloggen eller i mejl. kram

2010-11-11 @ 16:47:03
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0