Skafferiet levererar=)

Godkväll. Idag har ”skafferiet” äntligen bjudit på lite action. Från början var det tänkt att dra dit redan 04:00 i morse, vilket jag personligen tycker var lite väl overkill. 06:00 kändes bättre, även om jag hellre åkt vid typ 09:00, men man gör en del för fisket. Så när jag tidigt imorse såg ett sms från Markus blev jag först stressad då jag var helt säker på att det kört ihop sig, men jag kunde pusta ut för vi skulle dra senare på dagen istället=)

Det första vi gjorde på plats var att kolla ”mörtstugan” (klippet ovan) efter agn till abborrarna. Tyvärr var den tom på småmört men full av bäbisabborrar och en gädda, vilket fick oss på glatt humör, för man behöver se livstecken och förra turen var ju stendöd. Sen rodde vi bort till vårt favoritställe och förutsättningarna var rätt. En massa småfisk plöjde precis under ytan och plötsligt får vi syn på det där som alla sportfiskare vill se; Det smattrar till i vattnet och ser ut som att någon kastat en massa nävar med småsten. Något jagar mörten, förhoppningsvis abborre, modell större. Men bortsett från en hyfsat stor abborre som jagade mitt tackel när jag vevade in (vi hade bra visuell kontakt) så var det öde, så vi började beta av sjön, både med mete och spinn. Timmarna gick och vi hade i princip gett upp hoppet då en gädda (filmklippet nedan) äntligen högg på Fredriks skeddrag.



Ingen ”krokodil” men det är en bra start i ”Skafferiet” och vi fick inviga håven. När som helst kommer det smälla till ordentligt, så håll ut=)

/Thomas

 


Kommentarer
Postat av: Hobbiten

Grattis till lyckat fiske. En liten fråga. Tycker ni man är en ''bitch'' om man har en annan syn på fisket?



2011-04-26 @ 20:58:02
Postat av: Thomas

Hobbitten> Tack tack, nu börjar det hända saker=)



Nu har du väl iofs inte traggat så mycket men ja, jag tycker det börjar bli drygt med dem som endast kan komma med ett "nej du har fel. nej så är det inte alls det" alt försöker tramsa bort det genom att antyda att det är den som håller i spöt som det är fel på..



Bevisa istället att vi sportfiskare har fel. Tala om vart man skall ställa sig eller ännu bättre - följ med ner. Hade tyckt det varit helfestligt o kunna dra stora abborrar ala "skafferiet" i Hällevik eller få slå personbästa på 12 gäddor på en dag bakom fiskemuseumet..







2011-04-27 @ 07:06:34
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: fina

Tack för att du delar med dig av fisket!!! Spännande... Fina

2011-05-04 @ 00:17:19
Postat av: Thomas

Fina> Så lite så:) har en massa andra fiskegrejor o publicera men tyvärr är min tillgång till internet ganska bristfällig just nu.

2011-05-11 @ 14:27:02
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0