Jazzfestival 2011

 

 

 

Imorgon drar Hällevik Tradjazz 2011 igång. Program till de olika spelningar mm hittar du här. Precis som tidigare år blir det jazzkalas i trädgården. Nedanför hittar du en sammanställning av festivalerna som varit och maten som hamnade på Krydderiet under de augustidagarna 2007-2010


http://krydderiet.blogg.se/2010/august/jazzfestivalen-2010.html

http://krydderiet.blogg.se/2009/august/kraftor-jazz.html

http://krydderiet.blogg.se/2008/august/skaldjurstartan.html

http://krydderiet.blogg.se/2007/august/hallevik-tradjazz-festival-2007.html

http://krydderiet.blogg.se/2007/august/mer-kyckling.html

http://krydderiet.blogg.se/2007/august/sommar.html

 

Vill passa på att be om ursäkt. Inte för den kassa uppdateringen men för att Blogg.se har sina egenheter. Flera av er har skickat kommentarer som av någon anledning inte redovisats som ”nya kommentarer” när jag med jämna mellanrum loggar in för att kolla läget, vilket gjort att jag inte publicerat dem. Jag beklagar detta. Något jag först upptäckte när ni mejlade mig och frågade varför jag inte längre godkänner kommentarer överhuvudtaget.

 

Förhoppningsvis slipper vi det i framtiden. Håll nu tummarna för att vädret inte skall ställa till det, för det blir varken roligt att grilla eller jazza nu till helgen.

 

Hare gött.

 

/Thomas

 


Kommentarer
Postat av: Hobbiten

Tack för att du fixat till det. Försvann allt som blev felgodkänt?

2011-08-10 @ 20:47:05
Postat av: Thomas

Hobbiten> Jag säger thanx till er som mejlade om det. Jag har inte fixat till så mycket, utan dt var väl mer en tillfällig bugg i systemet. Ja 5 av 6 kommentarer försvann spårlöst när jag skulle publicera dem:(

2011-08-10 @ 21:19:06
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Thomas

Jo glömde säga; då Krydderiet nu är en mötesplats för de närmast sörjande så funderar jag på att lösenordsskydda den. Det kommer betyda att ni regelbundna besökare får ett gemensamt användarnamn och lösenord. I såna fall kan jag skipa förhandsgranskningen i kommentatorsfältet, då jag på vet vilka som har tillgång till de få uppdateringarna jag gör. Vad tror ni om det?



2011-08-10 @ 21:22:42
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Hobbiten

Thomas>



Nej gör inte det, snälla. Det är nog så boring att vänta på att du skall logga in o godkänna och om det blir ännu jobbigare med att



jag måste logga in för att se ifall du skrivit något. Man vill lixom snabbt se om du uppdaterat, även om det sker allt för sällan.



Du skriver inget på FS heller nu för tiden så, nej inga fler hinder på vägen tack.

2011-08-10 @ 21:34:39
Postat av: Thomas

Hob> Ok, du har en poäng och sen jag införde förhandsgranskandet så har alla troll dragit nån annanstans. Men det är bara det att jag inte har något behov att "visa upp" bloggen för hela världen, samtidigt som jag inte vill förlora kontakten med er jag lärt känna här igenpm.



Iofs kan vi hålla kontakt ändå, men det är roligt att blogga - för det mesta - när jag väl gör det - för er som på något vis ger feedback..ja åsiktsblöggen har väl mer eller mindre också dött ut..



Vet inte varför egentligen. Sitter på en massa intressanta utkast till insändare, debattinlägg osv..Kanske om vi lösenskyddar här så kan vi köra dem sakerna oxå istället för matinlägg som tar kräver så mycket mer tid. Vad tror du/ni om det?



2011-08-10 @ 21:41:10
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Hobbiten

Thomas: Ja jag förstår absolut hur du resonerar men kom igen.



Krydderiet skall handla om din passion för matlagning och fiske och det andra har du ju redan en annan blogg till?



Det blir alldeles för konstigt att ena dagen läsa om grillspett för att nästa ett inlägg om Alliansen.



Du förstår min poäng. Det var ju ändå dina egna ord från början.



Lösenordskydda inte, utan öppna upp igen och så fort ”nejsägarna” kommer tillbaks så ignorerar vi dem, låt inte dem komplicera bloggen och förstöra för oss som faktiskt följer den med intresse=)

2011-08-10 @ 21:50:57
Postat av: Jenny

Thomas> tack för ditt mejl. bra att veta att du inte ignorerar mig;) Jag måste hålla med mr hobbit här. Lösenordskydda inte bloggen. Det är kul att läsa på båda sidor, men om jag måste välja så väljer jag så klart Krydderiet.



Så vad är planerna för jazzfestivalen? roligt att se åren som gått och i synnerhet när du var mer aktiv. Hör av dig. *kraam*

2011-08-10 @ 22:46:59
Postat av: Peter

Äh skit att skydda ännu mera, bara trevligt folk kvar här ändå! Hur är det annars? Har du semester?

2011-08-11 @ 14:16:53
Postat av: Thomas

Jenny> Ok ok, ni har övertalat mig:) Hade egentligen tänkt dra ner en liten runda på byn ikväll, men det är dåligt väder och jag börjar tidigt imorgon, så vi passar. Fredagen inget egentligen planerat, men ner på byn kommer vi alltid:)



Lördag skall jag ha trädgårdsfest. För enkelhetens skull fixar jag potatissallad och bål sen får kompisarna ta med eget o grilla.



Jo jag saknar också den tiden, men det är som det är. Lägger kraften på jobbet och i lägenheten blir det mest avancerade wook och Marengo. Inget att fota direkt.



Peter> Som sagt ni har överbevisat mig, det blir inte så:) Med mig är allt lugnt tror jag. Hoppas på att fisket skall komma igång snart. Själv? Nix hade 1 vecka semester för ca 3½ vecka sen, annars har det bara blivit en 1-dags-trip till Köpenhamn annars mest slit o släng:)

2011-08-11 @ 21:17:40
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0