Jazzfestivalen 2011

 

Godeftermiddag Hoppas ni mår bra. Själv har jag åkt på en förkylning, men ingen feber så jag skall inte klaga för mycket. Nu var det tänkt att visa lite spännande filmklipp och bilder från de senaste fisketurerna. För nu har det äntligen lossnat ordentligt. Men naturligtvis har jag glömt kameran, så ni får hålla ut ett tag till. Istället handlar dagens inlägg om Jazzfestivalen. Det första vi kan konstatera är att vädret blev väl godkänt, trots den dåliga starten på torsdagskvällen. Dock slopade vi planerna på en kräftskiva för det är inte kul och duka upp långbord och så dränks allt i ett skoningslöst skyfall.

 

Sagt och gjort. Runt 18:00 dök vännerna upp och välkomnades med ett läskande bål på mynta. Riktigt nice. Det har även blivit lite av en tradition att min kära mor och Ingegärd lyckas pricka oss. Den här gången på altanen och det är alltid lika roligt för de gamla att hälsa på ungdomarna.

 

Grillen tändes och på den samsades, entrecote, kycklingfilé, varmrökt sidfläsk (bilden nedan). Grillat är godast men utan tillbehör blir det rätt tråkigt.

 

 

Så förutom två bulgursallader (japp det blev ett litet missförstånd) så fanns det allt från homemade jordnötssås till sweet chili-yoggi och br att välja mellan. Jag tror faktiskt ingen var missnöjd. En bra start på jazzfestivalens grand finale.

 

Det är alltid härligt att se lite fart i barndomsbyn och heder till alla som slitit ideellt före, under och efter. Avslutar med en midnattsbild på Hälleviken..den väcker minnen från barndomen.

Ha en fortsatt bra dag.

/Thomas

Kommentarer
Postat av: Peter

Bålet o grilltallriken ser super ut! Stor skillnad på att grilla färskt sidfläsk och varmrökt?

2011-08-24 @ 07:01:32
Postat av: Helena

Hej sysslingen!



Kom till Sthlm och gör mat till mig! ;)

2011-08-24 @ 17:38:25
Postat av: Thomas

Peter> Tackar tackar. Varmrökt har ju redan en rökig smak i sig vilket förstärks av kolen plus att det inte fettet börjar brinna lika enkelt.



Helena> Haha ja det är väl dags för en trip till huvudstaden. Får se vad vi kan planera in=)

2011-08-25 @ 08:39:46
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag vill veta mer om bålet!!Mejla mej om du inte vill skriva recept här:) kraam

2011-08-25 @ 13:30:28
Postat av: Thomas

Jenny> Mejl skickat. Kram

2011-08-25 @ 21:28:06
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0