Tema jul 2011: Allt behöver inte lagas.

 

 

Det som går att förbereda inför årets julbord behöver inte nödvändigtvis vara sådant man lagar. För mig är korv en sådan sak. Prinskorv, leverkorv i all ära men något extra skall det vara och i delikatessboden, på parkeringen vid Ekohallen, Fjällkinge, finns det mycket trevligt att välja på. Hjortkorv, renkorv och älgkorv från Skogsluffaren för att nämna några. Tre för 100kr är inte heller helt tokigt. Jag är grymt sugen på att provsmaka dem redan ikväll, men vi spar oss till dopparedagen=)

 

 

 

 

Det är svårt att hamna i julstämning när man blir dyngsur på promenaden från TitanX till busskuren och vinden gör allt för att man inte skall nå slutdestinationen. Det går rykten om att det skall bli minus nästa vecka, men det tror jag på när man ser det. Men jag har i princip gett upp. Men jag skall göra mitt bästa för att inte tappa inspirationen för det skall lagas en massa saker och ja, jag är på jakt efter grisatassar även i år=)

 

/Thomas


Kommentarer
Postat av: Hobbiten

Jag tänkte också dra till Ekohallen så tack för tipset, kompis! Vad har de mer än korv?



2011-12-15 @ 07:46:54
Postat av: Thomas

Hoben> Ojdå de har en massa saker..rökt renhjärta, fårgfiol, rökt ål..ärligt det är bättre att du drar dit och ser själv:)

2011-12-16 @ 17:34:31
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0