Tema jul 2011: Julbord på jobb

 

 

Godeftermiddag. Så var årets julbord på jobbet avklarat. Allting funkade som det skulle och majoriteten gav oss positiv respons. Nytt för i år var omeletten med svampstuvning och rostbiffen som båda togs emot med öppna armar. Tyvärr hann jag inte ta bilder innan gästerna dök upp, men det blev ganska bra i alla fall. I år bjöds det på:

 

Löksill

Senapssill

Stekt inlagd sill

Kallrökt lax


Ägghalvor med majonäs och räkor

Julskinka

Rostbiff

Leverpaté

Kalvsylta

Pernillas senap & honungsgriljerade revbensspjäll

Omelett med champinjonstuvning

Köttbillar

Prinskorv

Brunkål


Potatissallad med dragonvinergrette, äpple och kapris

Röbetssallad

Mimosasallad

Italiensk rödkålssallad

Sweetchili & piri-pirimarinerade champinjoner

Ostbricka

Brödx3


Tillbehör:

Inlagd gurka

Syltlök

Senap x 3


Risgrynsgröt

Risalamalta med hallonsås

Julmust eller julöl

Kaffe

 

Och med dessa rader är jobbåret passerat för idag stängde vi ner och städade. Är ledig fram tills den 2:a januari. Skall bli riktigt skönt. Nu kan all fokus lägga på att styra upp julen hemma. Grisfötterna är hämtade och ligger i kylen. Tar hand om dem imorgon. Klapparna är i princip klara. Skall slå en några till och handla den sista på fredag när det är löning=)

 

Att bro på klappar så har jag ungefär samma diskussion med min kära mor varje december:

 

-         Thomas, vad önskar du dig?

-         Ja..praktiska saker..du vet sånt man behöver, svarar jag.

-         Nej, säger mor. Man vill ju ge dig något roligt också inte bara en massa strumpor och duschtvålar!

-         Jaha..hmm..en ny säsong med Simpsons hade inte varit fel, men jag har säsong 4, 5, 6 och..

-         Nej den där tecknade barnserien tycker jag du är för gammal för!

-         Jaha..fiskedrag…En jerkwobbler kanske?

-         Dom är så dyra. Din hobby kan du minsann själv betala!

 

Sen är vi tillbaka på ruta ett. Och jag tvivlar på att jag är ensam. Chefen berättade med ett leende att hon önskade sig en kaffemaskin av sin sambo, men att det omgående ifrågasattes eftersom den är dyr samt att hon är den enda som dricker kaffe i familjen. Och nya fälgar till bilen är ”inget man önskar sig till julklapp” för sånt handlar man själv=)

 

Ja säga vad man vill om den materiella delen av julen, men man vill ändå ge sina nära o kära något för att visa sin uppskattning. Så där. Nu skall jag fundera ut vad som exakt skall ske med grisens fossingar.

 

Ha en bra kväll.

 

/Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0