Ok då=)

 

Här är en liten försmak för den som inte orkar vänta. Ni som har varit med känner till de resultatslösa fisketurerna som har förföljt mig och kompisar de senaste åren. Så länge vi fiskar i havet behöver vi inte ens snacka statistik för det har varit fan så illa. Men så plötsligt får man hopp igen. Svartasjön och Svansjön i all ära, men ett havsfiske som mer och mer börjar likna barndomen trodde jag aldrig mer att jag skulle få uppleva.

 

Filmerna talar sitt tydliga språk. En sådan här i havet har jag inte haft på kroken sen 1994!

 


En gädda på 1½-3kg är en suverän matfisk, men att med egna ögon få uppleva att reproduktionen fungerar är fan så mycket bättre. För sådana här små pluttar fastnar på krokarna hela tiden och dom har inte många månader på nacken! Under båtarna och bryggorna står det stim med småborrar och vid ytan flyr löjor för livet för att undkomma vikens jägare. Det är fantastiskt. Och det kommer mer. Både bilder och filmklipp. Det finns nämligen mer är än gädda och abborre där ute…

 

Håll ut:)

 

/Thomas


Kommentarer
Postat av: fina milton

OOOH Aborre!! Smaskens .. Kul att du är tillbaka här!!

2011-08-23 @ 17:14:54
Postat av: Thomas

Fina> Håller med=) Skall se vad vi skall göra med dem bara=)

2011-08-23 @ 18:23:49
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Peter

Det var minsann ingen liten abborre!!

2011-08-24 @ 07:02:55
Postat av: Thomas

Peter> Nix. Jag blev riktigt överraskad..det fanns ju en tid när man metade sådana från lilla pirens utsida..för typ 20 år sen=)

2011-08-25 @ 08:35:21
Postat av: Jenny

Blir verkligen glad för din skull, Thomas. Blir det inga fler resor till sjöarna i skogarna då?

2011-08-25 @ 13:33:20
Postat av: Thomas

Jenny> Jo det känns schysst, än är inte hoppet ute. Jag bara inte vill till våra sjöar, utan det är ett måste. Har köpt nya wobbler, så räkna med det=)

2011-08-25 @ 21:26:51
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: fina milton

Kokt abborre, med gräslökssås o mandelpotatis är inte att leka med...

2011-08-26 @ 23:31:38
Postat av: Thomas

Fina> Gräslökssås som i kall gräddfilsbaserad eller varm?

2011-08-27 @ 10:04:36
URL: http://krydderiet.blogg.se/
Postat av: Hobbiten

Jag säger panerad stekt abborrfilé, stuvad spenat och nypotatsi. Det går minsann inte av för hackor. Förresten har du hört att de fångat gäddor i Hällevik också?

2011-08-27 @ 12:40:35
Postat av: Thomas

Hoben> Det är riktigt gott, problemet är att man behöver ett gäng för det blir inte så mycket kvar när man väl fileat:/



Jodå jag är mycket välinformerad och tanken är väl att pröva imorgon bitti om det inte ösregnar. Ikväll är det rökarnatten som gäller:)

2011-08-27 @ 19:12:48
Postat av: fina milton

En vanlig vit bechamell, med gräslök..

2011-08-27 @ 19:48:23
Postat av: Hobbiten

Thomas> Det är ju sant förstås men annars är det så man skall äta abborre tycker jag.



Så hur gick fisket?



Och rögarnatta var väl inget o hänga i julgranen? De stängde ju ner innan det ens blitt natt..

2011-08-28 @ 13:02:38
Postat av: Thomas

Fina> Ok då är jag med.



Hoben> Kommer en redogörelse om Hällevik i samband med nästa inlägg. Väntar på att Miso skall skicka bilder.



Ja rökarnatten var väl inte riktigt som man tänkt sig. Irish Pitch var bra som vanligt men förövrigt var det mycket som inte stämde.

2011-08-28 @ 18:05:31
URL: http://krydderiet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0